La UMH investirà com a Doctora Honoris Causa a Teresa Perales, guanyadora de 22 medalles paralímpiques en natació

02-05-16-honoris causa Teresa Perales def.docxEl Consell de Govern de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha aprovat, en la seva última sessió, el nomenament com a doctora honoris causa de l’esportista Teresa Perales, guanyadora de 22 medalles paralímpiques en natació. El professor de l’Àrea d’Educació Física i Esportiva i director de l’Àrea d’Atenció a l’Estudiant amb Discapacitat de la UMH, Raúl Reina, serà el padrí de la nova doctora honoris causa.

En Jocs Paralímpics, l’esportista Teresa Perales ha guanyat 6 medalles d’or, 6 de plata i 10 de bronze, entre el 2000 i el 2012. D’aconseguir una medalla més en els Jocs de Rio de Janeiro 2016, es convertiria en la nedadora olímpica / paralímpica amb més medalles de la història en uns jocs olímpics i paralímpics. Així mateix, en campionats del món ha batut 5 rècords del món, 2 a piscina llarga i 3 en curta, i ha aconseguit 17 medalles, mentre que en campionats d’Europa ha guanyat 29 medalles. Perales és, a més, Esportista d’Alt Nivell des de 1998, adscrita al pla ADOP.

A Pequín 2008, va ser triada membre del Consell d’Atletes del Comitè Paralímpic Internacional i reelegida a Londres 2012. És membre del Consell d’Atletes del Comitè Paralímpic Espanyol des de 2013, de la Comissió de Jocs Paralímpics del Comitè Paralímpic Internacional des de maig de 2010, del grup d’Experts en l’elaboració del Pla Integral de l’Activitat Física i l’Esport a Espanya, ambaixadora de les Candidatures Olímpiques / Paralímpiques de Madrid 2016 i 2020 i Padrina de l’Esport Inclusiu a Espanya.

Teresa Perales és diplomada en Fisioteràpia per la Universitat de Saragossa (1996-1999), professora a la Universitat de Saragossa de l’assignatura Fisioteràpia en l’esport paralímpic durant 2 anys i en els cursos d’estiu de la Universitat de Terol, així com de la Universitat d’estiu de Colindres (Cantàbria).

D’altra banda, ha estat directora general d’Atenció a la Dependència del Departament de Serveis Socials i Família del Govern d’Aragó, assessora del Departament de Serveis Socials i Família i de l’Àrea de Foment i Esport de l’Ajuntament de Saragossa.

A més, és membre del Consell Assessor de la Fundació Príncep de Girona, ambaixadora de la Fundació Telefónica, padrina de la Fundació Renault per a la mobilitat sostenible i ha estat condecorada pels Reis d’Espanya amb la Reial Ordre del Mèrit Esportiu amb la medalla d’or .

5 maig 2016

(Español) Reconocimiento de créditos en la asignatura Competencias transversales de Grado

Categories:Otros Etiquetes:
30 octubre 2012